Idag är det...

... den 31a oktober, eller Halloween som denna dag också kallas.
På Halloween ska man ju klä ut sig och det tyckte Pappa att Penny också skulle få (tvingas) göra. Den första idén var att köpa in ett antal toalettpappersrummar och linda in lillan i å vips så hade vi en mumie. Mamma Anniak, som vid sådana här tillfällen får vara den kloka påpekade snabbt att den kostymen INTE skulle hålla så länge, vilket troligtvis stämmer...
Istället bar det iväg till Carrefouer, eller "KA FÅ" som du måste uttala för att någon Thailändare skall förstå. Vi har dock knäppt kort på skylten till denna affär (på Thai dessutom) så det är bara att dra upp mobilen å visa så brister de ut. "ahhhhh KA FÅ???" Yes KAAA FÅÅ" - svarar man då.
När vi var på köpcentret passade vo även på att gå på glassbar. Mamma och Pappa lyxade med varsin STOR glass med chokladsås, kolasås, bananer, kex med mera. Penny mummsade på både bröd och grön mango.
Inte heller på stan så var folk utklädda, enda stället där de verkar bry sig är på vårt hotell där pianobaren har blivit utsmyckad och personalen är utklädda, dessvärre så är det inte en enda människa där...  Blir så man tycker synd om dem. Förstår inte riktigt varför inte någon är där, för ca 60kr så får du dricka så många drinkar du vill från en speciell drinklista.
Förutom äventyret då vi letade efter en kostym så har Penny å Pappa badat och sett på fotboll. Mamma och Penny lekte och myste under tiden pappa tog sig en massage. Sen drog hela familjen iväg på en matmarknad. Det åts Sushi, Kycklingspett, annat grillspett, mer kyckling, grillad majs och bananpannkaka. Penny fick nöja sig med kyckling och majs... Som vanligt fick Penny en fanclub (bild nedan). När vi sedan kom hem igen så gosade Pappa och Penny upp sig i sängen, kikade på fotboll och käkade Grön Mango.
Ja det var den här dagen...
Nästa inlägg kommer handla om Pennys favoritleksaker...
Nu kommer bilderna.
Ingen aning vad hon har fått syn på, men uppskrämd ser hon ut att vara,
men det ska man väl bli på HALLOWEEN. Cool tröja eller hur?
Nu mår hon bra. Här är dagens fan club. De kom och frågade om de
fick knäppa kort på henne och blev överlyckliga när de fick hålla i henne.
Skulle kunna tjäna pengar på Penny här i Thailand_
* 100 Baht för att knäppa kort
* 200 Baht så får man hålla i också
* 300 Baht så får man även mata...
Här kommer sista bilden för kvällen då Penny å pappa har det bra

Slut på godisätande?!

…i alla fall innan Penny har lagt sig för kvällen. Hon har blivit helt hopplös…så fort att hon ser att vi äter något skriker hon och ska också ha. Om det bara var några minuter sedan hon åt lunch eller middag spelar ingen roll, hon ska ha ändå. Som tur är äter vi ofta kyckling eller frukt och det går bra att smaka. Det är ungefär samma sak på frukosten. Hon äter glatt sin gröt till att börja med, men när hon ser att vi hämtat mat tar hon en paus och vägrar öppna munnen för grötskeden. När hon inte får något annat äter hon till slut upp sin portion. Vi har försökt – många gånger – att distrahera henne med någon leksak, men så fort hon ser att det finns mat på bordet slänger hon bara leksaken i golvet.

Ikväll åt vi hamburgare till middag. Penny gapade stort åt varje tugga av sin mat – tills pappa tog bort papperet från sin hamburgare. Penny stängde munnen och vred bort huvudet när jag kom med en sked av hennes mat. Istället tittade hon storögt och hungrigt på pappas hamburgare. Det var ingen idé för pappa att börja äta sin hamburgare innan Penny ätit klart sin mat. Han fick snällt vänta tills Penny ätit upp sin mat. När hon till slut förstod att hon inte fick något annat åt hon upp sin egen mat. När hon väl ätit sin portion kunde vi börja äta våra hamburgare och Penny mulade i sig små bitar hamburgerbröd.

Nu har det gått så långt att vi inte ens kan dricka något utan att hon blir avundsjuk. Häromdagenskulle  jag och Henrik dricka varsin kaffe. Så fort hon såg att vi hade något att dricka började hon skrika. Provade med hennes nappflaska med vatten, men den slog hon bara bort. Vi gav inte med oss och hon blev argare och argare som ni ser på bilderna… Hon klämmer fram krokodiltårar med hopp om att få sin vilja igenom. Sedan får hon dricka vatten ur sugrör, då blir hon lite nöjd igen… Att dricka ur sugrör är för övrigt en ny rolig grej för Penny. Allt smakar bra bara det kommer ur ett sugrör. Även vatten alltså… Det bästa är dock när mamma eller pappa beställer en fruktshake utan socker, att få dricka fruktshake direkt ur muggen med sugröret, det är både gott och roligt.

Igår kväll lyxade vi till det och åt grillbuffé på hotellets poolbar. För 80kr fick man äta och dricka hur mycket man ville under två timmar. Det var underbar mat, grillspett och italienska tapas bland annat. Mozarellan var Pennys favorit. Penny valde helt rätt kväll att vara snäll och lugn. I ca en timme och en kvart satt hon i sin barnstol och mumsade nöjt på mozarella och lekte med sina leksaker medan mamma och pappa fick äta mat och dricka Singha i lugn och ro. Som belöning fick Penny ta ett kvällsdopp med pappa i poolen. Badet var lika uppskattat som vanligt och Penny skrattade högt när pappa lekte med henne i poolen.

Så har ett par till dagar gått alltså, och de har flutit på i ungefär samma stil som Henrik beskrivit tidigare.

Darrar på läppen...
Låtsasgråt
Penny vill inte längre äta sin egna goda mat...
...efter att ha fått syn på nåt som hon tror är mycket godare
Det krävs lite koncentration om man ska lyckas suga i sig det som finns
i sugröret samtidigt som man ska se till att behålla det i munnen så
inte hälften rinner ut...

En dag med fam Reibom

Hej igen.

I detta inlägg tänkte jag beskriva hur en typisk dag ser ut för familjen Reibom för tillfället. Eftersom mycket av dagen går åt vid poolen så kommer det även en hel del poolbilder.

8:00 kliver antingen Mamma eller Pappa Reibom upp och går till Hotellets Gym, Penny och den andra föräldern sover vidare till ca

9:00 då de båda väcks av den som tränat. Så här brukar Penny kunna se ut då:

Efter att Penny fått på sig kläderna bär det av till frukostbuffén där Penny käkar gröt, lite frukt samt lite korv. Efter detta börjar klockan närma sig

10:00 och det är dags för dagens första poolhäng. Idag var det Mamma som lekte i Poolen och så här såg det ut

Först lektes det med lite plastleksaker
Efter detta så fick Penny en lekkamrat i Poolen och det var roligt som ni ser
Efter ett tag har klockan blivit ca
12:00 - 12:15 och då sover Penny ca 1h tills klockan
13 - 13:30 då Penny käkar sin Lunch, efter Pennys lunch käkar Mamma och Pappa lunch och Penny får smaka.
14 - 16 hittar vi på något att göra. Idag gick vi på promenad, tog en kaffe och kikade på det Guest House där Mamma och Pappa bodde för 7 år sedan.
När vi sedan är tillbaka på Hotellet är det Poolen som gäller innan det är dags för Penny att sova middag. Idag började Pappa och Penny med att bubbla lite
Sedan åkte Penny lite "hiss"
Sen var det dags för "uppskjutet"
sedan har klockan närmat sig
17:00 och penny sover sin middagslur på hotellrummet samtidigt som mamma eller pappa tar sig en massage. Efter ca 45 - 60 minuter vaknar Penny och nästa aktivitet sker klockan...
18:00 då Penny äter middag. Sedan går vi ut och Mamma och Pappa får äta middag. Efter mat och lite strosande så är vi hemma igen runt
20:00 då Penny leker och varvar ned tills klockan är ungefär
20:45 då det är dags för välling och sedan sova, då passar även den som inte fick massage vid middagsluren att ta sig en massage
Mamma och Pappa är vakna ett tag till och somnar sedan och alla sover så gott tills ca:
04:00 då Penny är hungrig och får en omgång välling till, sen somnar Alla om och nästa dag kan börja....
Ja så har vi det, Självklart så är det inte exakt lite varje dag, ibland sover Penny middag i vagnen och käkar middag ute någonstans, ibland gör vi annat. Men vad vi än gör så tar vi det lugnt, njuter och har det riktigt riktigt bra.
Kram på er där Hemma

Inte mycket nytt har hänt...

... Sen sist.
I och för sig har vi flygit till Chiang Mai från Bangkok och Penny var fantastisk under den resan. Hon gnällde och grät i totalt 3minuter då vi lyfte.
Innan flyget var hon hur trött som helst. hon såg helt utslagen ut när hon fick sin power napp innan vi åkte från hotellet... Kolla själva:
Jag vet inte om det kan bero på att hon kvällen innan lekte så sjukt mycket med den ballong som hon fick när Mamma och Pappa var på Pizza Hut å käkade (man kan inte äta thai mat varje dag). Just ballonger verkar vara en ny favorit. Idag handlade därför Pappa ett packet sådana så att Penny ska få leka med dem imorgon.
När vi väl kom fram till flygplatsen så var Penny hungrig (som vanligt, påminner som sagt väldigt mycket om sin Pappa där) och efter att hon ätit sin mat kastade hon sig över Mammas och Pappas Sushi. Avocado-Sushi blev snabbt en favorit. Hon käkade den så ivrigt att det var omöjligt att få en skarp bild på det.
Hotellet i Chiang Mai heter Centara Duang Tawan och är helt ok. Vi bodde även här förra året, men då var ju Penny fortfarande i magen på mammsen. Poolen var dock oerhört kall så istället för det vanliga 10minuters badandet så blev det ett 10sekunders dopp, sen skakade både Pappa och Penny. Men poolkanten tycks duga att leka vid i alla fall.
En av nackdelarna med hotellet är att det inte finns några möjligheter att laga mat till Penny. Normala människor hade väl tänkt, jaha då får hon skylla sig själv och antingen äta icke hemlagad mat, elelr leva på gröt och välling... Vi är inte riktigt så normala. Istället kastar vi oss in i en tuk tuk och åker iväg på jakt efter någon lösning på detta. Vi kommer till Carrefour (STOR affär) där det innhandlas någon form av elektrisk kastrull... Förpackningen säger inte så mycket:
Men "grytan" var ju i alla fall röd och fin
Med denna gryta och råvaror till de två maträtter som vi vet fungerar kommer vi tillbaks till hotellet. ALldeles för sent för att laga mat så detta fick vänta tills morgondagen (Idag). På morgonen går Penny och Pappa ner till Poolen medans mamma får "äran" att testköra grytan. Då vi var lite oroliga för att eventuellt sätta igång brandlarmet i hotellrummet så valde vi att laga denna mat på toaletten istället (det är en rätt så stor toa). För att avsluta en rätt så tråkig och inte så spännande historia så gick det hur bra som helst, INget larm gick och Penny åt både lunch och middag.
Ja, det blir ju lite sådana här historier som tas upp när det inte har hänt så mycket mer spännande. MEn det blev ju bilder på både Penny å grytor...
Ha det bra tills nästa gång

2 veckor senare

Nu har det gått lite mer än 2 veckor sedan Penny åkte till Thailand med mamma och pappa. Tiden har gått väldigt fort, men vi har ändå hunnit med en hel del redan. Det mesta har vi även lyckats skriva om i bloggen. Det vi inte har skrivit om ännu är att Penny blir mer och mer rörlig. Vi (eller i alla fall Pappa) tror att det inte alls dröjer länge innan det kommer ett inlägg som heter "penny kryper" Men vi får väl se.

Just nu är vi i Bangkok igen, hit kom vi igår efter en 3h resa från stranden och Ban Phe. Penny hann med att bada i havet innan vi åkte, men det var ingen höjdare. Saltvattnet var inte alls lika gott att dricka som klorvattnet som finns i poolen.

Stranden däremot var en höjdare, det är ju jätteroligt att leka med, men mamma vaktade noga så att det inte blev någon måltid av det hela.

Det är ju även helt ok att leka vis poolkanten

Efter att lekt i sanden och badat med Pappa blir man väldigt trött....

Ibland blir även Pappa trött samtidigt som Penny (helst om man varit ute och lekt med Stefan sent kvällen innan)..

Också var det maten… Penny gillar hemlagad mat punkt slut, det finns vissa andra saker hon äter.

·         Korv (gärna små kycklingkorvar från 7 / 11) och då hellre kalla än tillagade.

·         Macka

·         Välling och gröt

·         Snor

Ja det är väl det… Sen går vi just nu runt på hemlagad spaghetti och köttfärssås samt en rätt med kyckling, kokt potatis, lök och lite annat. Just nu har hon dock lite diarré, men det verkar inte vara så farligt för hon är lika glad som vanligt.

Nu bor vi på ett hotell som heter Aspen Suites, http://www.aspenbangkok.com/ klicka på länken så kan ni kika hur det ser ut här.

Idag är mammorna ute och shoppar hela dagen, imorgon är det pappornas tur J Om 3 dagar är familjen Reibom återigen ensamma på resan, resekamrater önskas, gärna sådana som kan passa Penny medans mamma och pappa får massage.

Den 23e bär det av ut till flygplatsen igen för då ska vi flyga norrut, till Chiang Mai, där vi kommer stanna i lite mer än 3 veckor.

Nu kommer lite fler bilder, sen får det räcka för dagen...

Ha det bra

Vi börjar med Penny sektledaren

På inhemsk matmarknad i Ban Phe (Ja vi var de enda turisterna)...

Pennys säng från den tiden då Sovjetunionen var en stormakt

Slutligen, så här glad blir man efter att fått äta god mat

Sovmornar

Japp, faktiskt så är det så. Och vi njuter som bara den! Bäst det medans det varar!:) Penny sover till närmare kl 9 varje dag…ibland får vi nästan väcka henne!

Familjen Gabrielsson/Nordström (som vi semestrar med här) är väl inte lika roade över våra sena morgonrutiner. De hänger på låset till fukosten när den öppnar kl 7 på morgonen och när vi väl tagit oss ut till poolen har de redan hunnit lekt, badat, solat och simmat… Men resten av dagen har vi det toppen tillsammans!

Nu har Penny i och för sig lite senare vanor här än hemma också och kommer inte i säng förrän 20.30-21.00, men det funkar bra. Då hinner vid med middag medan hon fortfarande är på bra humör och sen varva ner lite på rummet innan läggdags.

Som ni ser på bilderna är det inte bara fina toppmoderna hotell vi bor på… Senaste hotellet förstod knappt vad vi menade när vi frågade om en ”baby cot”. Lite synd tyckte vi, men det visade sig att det inte alls hade någon betydelse, Penny sov lika gott på överkasten på golvet:)

Nu är vi alltså tillbaka i Ban Phe och hotellet på stranden, här har vi bott förut, tog bara en avstickare några dagar. Här är lugnt och skönt…kanske lite för lugnt ibland. Men vi njuter! Penny med som skrattar högt när hon får bada. Underbart att bara behöva ha en liten klänning på Penny, eller inget alls när hon sitter på handduken och leker efter bad i poolen. Förra omgången på det här hotellet hade vi en finfin spjälsäng i trä med nedfällbar kant och allt. Den här gången fick vi en i grönt stål ala ryss-modell! Har tyvärr ingen bild på den och det är ingen vidare bra idé att ta en bild nu när Penny sover i den, den får komma senare!

Dags att krypa ner i sängen snart, måste vara utvilade tills vi kommer till Bangkok, men än så länge har vi tre nätter till här. I Bangkok blir det partaj och shopping, en kväll/natt med party och en dag med shopping utan barn har vi bestämt att det blir i Bangkok, tjejerna för sig och killarna för sig.

Kramar från oss

Penny leker filmstjärna

Pennys korkskruvar...nä vi förstår inte varifrån de kommer...

Pennys "säng"

Stilstudie av Pappa(ya)

Kunde inte hålla mig från att slänga upp bilderna ni kommer få se nedan och jag ber så otroligt mkt om ursäkt för mitt fantastiskt dåliga försök till en ordvits i rubriken. Om sanningen ska fram så vet jag inte hur många P man ska ha i namnet på den frukten så jag försökte skoja till det istället.
Hur som helst Penny GILLAR det.
Mmmmm Ska jag få smaka???
Bäst att börja försiktigt och se om det är GOTT
Smarrigt värre. Mumma!
Kan jag få lite till, snälla?!

Penny i Sin City

Det blev ändrade planer... Dåligt väder och prognoser som pekade mot åska och dylikt gjorde att familjen Reibom INTE ville tillbringa några dagar på en Ö. Istället bar det av mot den inte allt för rumsrena staden Pattaya. Pappa och Mamma Reibom var här senast 2003 och allt kändes faktiskt mycket värre då. Visst finns det fortfarande gamla gubbar med mycket yngre prostituerade, men inte alls på samma sätt som sist.
Penny gjorde succé även här, igår kväll tror jag att mellan 12 - 15 personer kom fram och berättade hur vackra ögon hon hade. Ett par 3 st knäppte kort på henne, 4 -5 personer gick runt och bar på henne och 50% av alla man mötte ropade något... Hur ska hon vänja sig när vi kommer hem...
Så här såg gårdagen ut i bilder:
1. Fam Reiboms hotellrum i Ban Phe blir invaderat
(Efter en biltur på ca 80min kommer vi sedan fram till vårt hotell. The Reiboms valde sviten (ca 80kvadrat)... Penny tycks gilla den)

2. Penny myser i tvrummet / köket
3. Penny myser i sovrummet
(Efter att installerat oss på hotellet bar det av ner på stan)

4. Vätskepaus
5. Inne bland GoGo-barerna (walking street)
6. Fortfarande på walking street. Penny bjuds på apelsin
Efter att ha gått så mycket så blev vi lata och tog en "taxi" hem, med ett stop på Foodland för att handla råvaror till Pennys mat nästa dag.

7. Taxi Hem
En helt vanlig dag i Pennys liv i Thailand helt enkelt...

Snabb uppdatering och lite bilder

Hej Hej,
Snart har Penny spenderat 1 vecka i Thailand och hon verkar trivas bra...
Idag har Penny hängt vid Poolen, blev dock inget badande idag, blivit fotograferad av Thailändska turister, Ätit mango, annanas, banan och en massa mat... Om hon fortsätter äta såhär så måste mamma och pappa hitta nya badbyxor till henne.
Imorgon är sista dagen här på Novotel (för den här gången), sen skall vi iväg till Koh Samet (en ö ca 30min båtfärd härifrån). Bekväma som vi blivit funderar vi på att ta en speedboat denna gång (istället för den vanliga "färjan"). Vi kommer vara där i 2-3 nätter och då kommer det bli lite tuffare att hitta ett nätverk för att uppdatera bloggen, men vi ska se om det går att lösa.
Efter Koh Samet åker vi tillbaka till Ban Phe för några fler nätter på Novotel.
Nu kommer det lite nya bilder.. Ha det bra
Penny och Vanja badar med sina mammor...
Penny vilar upp sig vid poolkanten efter mycket plask å lek i poolen...
När man inte orkar bada så kan man leka med annat istället...
När man leker mycket i värmen så blir man trött...
Ac kyler ner kroppen, men det finns inget som slår en iskall bitring
Såhär fina barnstolar kan man hitta i Thailand....

Mat, mat, mat… (mamma Reibom skriver igen)

Ja, mat är en av de första saker jag tänker på när jag tänker på Thailand. Mat och frukt och mango framförallt. Med sådana föräldrar skulle man ju kunna tro att Penny också skulle älska thai-mat (utan alltför mycket chili i alltså). Men inget funkar som sagt. Verkar ju lite enformigt att leva på gröt och välling och frukt (och hot dogs! Små kycklingkorvar som snabbt slinker ner).  Ja, hon är pappas dotter vad gäller korven. Att hon sedan är ”lite” noggrann och kräsen vad gäller mat hävdar pappa starkt kommer från mamma…och det finns väl vissa som skulle hålla med om detta…men inte mamma själv!!

Så vad göra med maten… Som tur är har hon en översocial pappa, så efter en drink på den lokala restaurangen på stranden träffade Henrik på ägaren och passade på att fråga om han inte kunde få låna deras kök(!) Eftersom thailändare är som de är var det förstås inget problem alls. Sagt och gjort. Idag bar det av in till byn för att handla matvaror. Tog det bästa vi kunde hitta och det blev potatis, morot, äpple och kyckling…brukar vara ett säkert kort…hemma i alla fall… I affären blev vi väl omhändertagna (som vanligt alltså) till att börja med öppnade de en ny kassa bara för oss (det var ju trots allt 1-2 personer i kö till de kassor som redan var öppna…) och sedan trängdes tjejerna som jobbade i skönthetssalongen utanför om att få hålla Penny medan vi väntade på att kassarna skulle bli packade. Under lunchen fick vi inte heller ha hand om Penny själva, tre servitriser tog glatt hand om henne medan mamma och pappa åt i lugn och ro – Thailand är fantastiskt!

Väl tillbaka på hotellet stack Henrik direkt ner till restaurangen. Han var borta i en timme och 40 minuter och jag började fundera vart han tagit vägen… När han kom hem visade han genomsvettig mäkta stolt upp fem små burkar med mat. Penny är lite kinkig med bitar, men maten var finfint fördelad. Eftersom vi varit för snåla för att inhandla en mixer undrade jag lite hur han fått till det, men med en massa slit hade det gått…tog längre tid att finfördela maten än att skala, skära och koka den…

Så kom eldprovet…skulle lillan äta maten. Henrik var så nervös att han stack in på toaletten när det var matdags. Men det gick finfint! Penny mumsade glatt i sig en stor portion! Ingen var gladare än pappa. Det var värt all svett och slit…vad gör man inte för sitt barn… Enda problemet just nu är att Henrik tänker på att han kommer att måsta göra det här igen…

Ban Phe

Hej!

Nu är "the reiboms" i Ban Phe. ELler vi bor väl inte mitt i ban phe (kanske en av thailands minsta fiskebyar) utan lite utanför på ett Novotel...

Jag tror att detta är paradiset för många.
* 3 pooler, 1 som har poolbar
* 30 - 35 grader varmt
* sandstrand som sträcker sig flera kilometer åt båda håll (tror den är typ ca 13km lång total)

Vi kom fram igår och dagen var v'l mer eller mindre som alla andra. Alla barn skötte sig i och för sig exemplariskt i bilresan från bangkok...

Vi käkade middag på Pol´s restaurang, sjukt gott... Sen gick vi hem å somnade barnen och Pappa Reibom Å Pappa Vanja gick, efter lite happy hour, tillbaka till Pol. (tror Mamma Reibom vill skriva mer om detta).

Idag så har Penny hunnit med att bada i poolen, åka in till byn och bli avgudad och så har hon ätit mat, även detta kommer mamma reibom skriva om senare.

JUst nu ät klockan ca 21_30 och Penny sover så gott. Mamma och Pappa ska nog försöka se ett avsnitt las vegas och sen är det Pappas tur och ta hand om lillstumpan under natten. Vi får hoppas hon sover bra...

Nu kommer lite bilder. Kram

Penny på starbucks mellan bangkok och Ban Phe

Pennys barnvakter vid lunchen (mamma och pappa fick äta i fred)

Pennys barnvakter när mamma och pappa plockar i matkassarna på Tesco

Pappa och Penny myser i poolen

Penny lufttorkar naken under parasollet

Krulltott

Här kommer ett litet inlägg från mamma Reibom…det första än så länge…

Luftfuktigheten är på topp och den har riktigt skoj med Pennys hår. Hon var ju lite lockig innan också, men nu är det KRULL. De hårstrån hon har alltså:) Trots den gulliga frisyren verkar det inte vara helt klart att hon är en tjej. Trots att både Penny och Vanja allt som oftast har klänningar på sig frågar många om det är ”boy or girl?” och verkar nästan förvånade när vi svarar ”girl”. Vet inte riktigt hur vi ska lösa problemet, men jag och Vanjas mamma funderar på om lösningen är att ta hål i öronen på de små liven…nej skojar ju bara förstås:)

Idag har vi tagit oss till stranden. Bor på en stor resort med bland annat tre pooler. Det är en bit till närmsta by/stad och inte riktigt vad vi är vana vid…inte säkra på hur jag och Henrik ska fixa två veckor på stranden, det är ju inte riktigt vår starka sida…men det ska nog gå bra! Penny gillar att bada så tre pooler blir utmärkt. Däremellan kanske hon kan få lite lugn och ro, Bangkok kan ju bli lite hektiskt…men HÄRLIGT!!

Som ni kanske läst var jag ut och drack drink igår. Ikväll är det pappornas tur. Bäst att passa på när man har lite sällskap:)

Imorgon blir det faktiskt en tur in till byn, vill ju faktiskt försöka undvika lappsjukan:) Måste proviantera lite, MANGO står överst på inköpslistan!

Dags att göra sig i ordning för sängen, gissar att Henrik snart är hemma…inget vidare hålligång på det här stället och alla barer stänger kl 23! Men mysigt är det faktiskt här, så idylliskt och allt ser faktiskt ut på riktigt som det brukar göra i resebroschyrer!

Kramar till er därhemma!

LIte bilder

Penny sitter pa hotellrummet och kakar lite kex

Penny och Vanja dansar, eller? Ja vi tror det i alla fall

Penny charmar thai

Penny charmar mer thai

Och annu mer thai..

Pennys forsta barhang..

Ja, dar har ni nagra bilder i alla fall...

Kvallen var i alla fall riktigt bra, Vi kakade grillspett och pad thai och nu ska Mamma ANnika och Tant Anna ut och dricka en drink... Papporna stannar hemma med barnen.

GOd natt fran Bangkok...

Familjen Reibom i Thailand

Hej hej,

Bloggen ar levande igen.

Det blev som jag anade, att jag slutade skriva efter ca en vecka... MEN NU AR JAG PAPPALEDIG PA RIKTIGT SA....

Da ar vi inne pa 3e dagen i Bangkok och allt ar bra, forutom att Penny inte riktigt gillar maten. Vi har provat det mesta. Kyckling, soppor, omelette, aggrora, ris, med mera... Det som funkar just nu ar Grot och Valling. SOm tur ar sa har vi tagit med en hel del sadant.

Sitter just nu pa Hotellet (Novotel Fenix Silom for er som vill soka upp det pa natet) och skriver, medans Penny sitter bredvid mig pa golvet och leker med en utav personalen.. Innan sa var jag pa starbucks och skulle kopa kaffe. da tog en av det hotellets personal hand om henne. Det ar inte svart att fa barnvakt direkt, alla vill ta pa henne, prata med henne, klamma pa henne, kramas med henne osv. Hon stormtrivs, hon alskar verkligen all uppmarksamhet, forstar inte hur det ska ga nar vi kommer hem igen. Nu lever hon rockstjarneliv!

Tyvarr sa funkar inte det tradlosa natet pa vart hotell, darfor blir det inga prickar over vissa bokstaver. (nu kom personal nummer tva for att leka med Penny lite, ja ibland verkar de slass over att fa gora det). Tyvarr ar det aven lite svarare att lagga in bilder eftersom det ar en dator i hotelllobbyn jag sitter pa, men jag ska forsoka lite senare i alla fall.

Sa vad har vi gjort...

Tja, jag har atit en massa mat och hunnit med at dricka ett par Chang.. Penny har mest bara charmat folk och Annika har bara hunnit med en mango an sa lange (jag blir lite orolig :) )

Vi har aven varit pa MBK (stort shoppingcenter med kopieklader) jag handlade 3 st jeans och annika kopte, inte helt ovantat, skor...

Sen har vi gatt lite i omradet dar vi bor nu och senare idag sa ska vi ivag till Khao San Road for lite mat och shopping.

Imorgon ska vi aka vidare till Ban Phe (ligger nara Rayong) vilket tar ca 3h med bil. Dar kommer vi sedan tillbringa 2 veckor pa stranden, forhopningsvis blir det bra vader sa Pappa och Penny kan bada. penny har i o f s redan hunnit bada tva ganger i poolen pa hotellet.

Jag lovar MINST 2 uppdateringar i veckan, kanske fler.

Nar vi kommer hem fran kvallens aventyr sa ska jag som sagt forsoka lagga ut lite bilder.