Familjen Reibom i Thailand

Hej hej,

Bloggen ar levande igen.

Det blev som jag anade, att jag slutade skriva efter ca en vecka... MEN NU AR JAG PAPPALEDIG PA RIKTIGT SA....

Da ar vi inne pa 3e dagen i Bangkok och allt ar bra, forutom att Penny inte riktigt gillar maten. Vi har provat det mesta. Kyckling, soppor, omelette, aggrora, ris, med mera... Det som funkar just nu ar Grot och Valling. SOm tur ar sa har vi tagit med en hel del sadant.

Sitter just nu pa Hotellet (Novotel Fenix Silom for er som vill soka upp det pa natet) och skriver, medans Penny sitter bredvid mig pa golvet och leker med en utav personalen.. Innan sa var jag pa starbucks och skulle kopa kaffe. da tog en av det hotellets personal hand om henne. Det ar inte svart att fa barnvakt direkt, alla vill ta pa henne, prata med henne, klamma pa henne, kramas med henne osv. Hon stormtrivs, hon alskar verkligen all uppmarksamhet, forstar inte hur det ska ga nar vi kommer hem igen. Nu lever hon rockstjarneliv!

Tyvarr sa funkar inte det tradlosa natet pa vart hotell, darfor blir det inga prickar over vissa bokstaver. (nu kom personal nummer tva for att leka med Penny lite, ja ibland verkar de slass over att fa gora det). Tyvarr ar det aven lite svarare att lagga in bilder eftersom det ar en dator i hotelllobbyn jag sitter pa, men jag ska forsoka lite senare i alla fall.

Sa vad har vi gjort...

Tja, jag har atit en massa mat och hunnit med at dricka ett par Chang.. Penny har mest bara charmat folk och Annika har bara hunnit med en mango an sa lange (jag blir lite orolig :) )

Vi har aven varit pa MBK (stort shoppingcenter med kopieklader) jag handlade 3 st jeans och annika kopte, inte helt ovantat, skor...

Sen har vi gatt lite i omradet dar vi bor nu och senare idag sa ska vi ivag till Khao San Road for lite mat och shopping.

Imorgon ska vi aka vidare till Ban Phe (ligger nara Rayong) vilket tar ca 3h med bil. Dar kommer vi sedan tillbringa 2 veckor pa stranden, forhopningsvis blir det bra vader sa Pappa och Penny kan bada. penny har i o f s redan hunnit bada tva ganger i poolen pa hotellet.

Jag lovar MINST 2 uppdateringar i veckan, kanske fler.

Nar vi kommer hem fran kvallens aventyr sa ska jag som sagt forsoka lagga ut lite bilder.

Ha det bra dar hemma.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0