Hemma igen…

Då har vi varit hemma i en hel vecka.

Jag kommer fortsätta skriva i bloggen, förhoppningsvis MINST lika ofta som under resan, vem vet nu när jag kommer vara hemma ensam så kan det bli ännu mer skrivande.

Imorgon är den första dagen då Penny ska klara sig med bara pappsen. Imorgon börjar Mamma jobba igen.

Men som sagt, varit hemma en vecka nu och Penny har kommit in i den nya ”lunken” här hemma. Flygresan tog 12h (mellanlandning i Köpenhamn) och Penny sov väl ca 10 av dessa. Helt sjukt hur mycket lättare det är att åka flyg än bil med henne….

Det tog väl ca 3 dagar innan Penny kom igång med den nya tiden, det var riktigt tufft efter kl 18 (då det för denne var 12 på natten) men sen blev hon sig själv igen i ett par dagar innan stackaren blev förkyld.

Det är så hemskt när lillan är sjuk, men värst är det nog när man verkligen hör hur jobbigt det är för henne att andas då hon är alldeles täppt i näsan och när hon hostar så låter det som att det är så jobbigt för henne. Det värsta är att hon HATAR att få näsan torkad och det blir en brottningsmatch varje gång…

Men hon verkar ändå ta det hela bra. Hon leker rätt så mycket och gnäller inte alltför mycket. I helgen var Mormor och morfar här och senare denna vecka kommer kanske farmor på besök.

Till helgen blir det förhoppningsvis besök i Sundsvall, men blir inte vädret bättre tar vi nog tåget.

Just nu leker Penny med sin favoritleksak ”pianot” Jag måste erkänna att jag börjar bli lite less på att höra ”bird… bird… Monkey… sheep Bähhhh” Men hon gillar det ju så J

Appropå leksaker så önskar sig penny LEGO i julklapp (eller duplo eller vad det nu heter). Hon önskar INGA saker som låter… Önskelista kommer om någon dag.

Kommentarer
Postat av: Faster Helén

Längtar tills på lördag när vi äntligen får träffas, kram kram

2010-12-01 @ 08:43:39
Postat av: Pappa H

Är det verkligen mig och Penny du längtar efter eller är det klockan????

2010-12-01 @ 11:40:04
Postat av: Hanna

Snälla snälla snälla jag är i enånger i helgen ni måste svänga förbi jag har inte sett penny sedan midsommar!

2010-12-01 @ 22:57:28
Postat av: Faster Helén

Dej, Penny och Annika så klart, lite nyfiken på klockan :)

2010-12-02 @ 08:21:43
Postat av: Pappa H

Hanna, OM jag tar bilen så....



2010-12-02 @ 10:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0