Familjen Reiboms första morsdag

Dagen började med att Penny inte riktigt förstod konceptet morsdag och istället för att sova länge valde hon att vakna kl 06:00. Eftersom det var Annikas dag att sova ut (och dessutom morsdag) så gick jag upp och lekte med Penny.

Eller leka och leka, så mkt kan man inte göra med henne ännu, men hon körde ett pass i babygymmet, lekte med doris (rosa flodhäst) satt i babysitten och så avslutade vi med att dansa till lite musikvideos. Efter allt det tycker man att man genomfört en otrolig bedrift, kollade på klockan och insåg att detta "maraton" hade varat i ca 45min...

Vi lekte på ett tag till, till slut väckte jag Annika så hon fick lite mat, sen blev det en "powernapp" och sen hela proceduren en gång till.

Efter dessa två omgångar var klockan äntligen 9 och dags att väcka Annika på riktigt. Som sin allra första morsdagspresent fick Annika en dvd-skiva "Lär dig Thai - steg 1".

Resten av dagen spenderades genom att gå promenad, käka picknick, springa, se formel1, grilla, städa lite osv.....

Just nu håller Annika på att somna Penny som precis har ätit 1/4 potatis. Hon ser verkligen ut att gilla det. Sitter i sin nyinköpta barnstol och "gluffsar" i sig, bildbevis nedan.



Hon är även duktig på att själv hjälpa till med händerna (svårt att tänka sig hur mycket man kan grisa ned sig själv och omgivningen på så lite potatis...




Ja det var väl ännu en helt fascinerande dag... Men det blev ju två fina bilder i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vänta till hon provar blåbärspuré :)

2010-05-30 @ 21:08:12
Postat av: Henrik

Då blir det haklapp för Penny och förkläde för pappa :)

2010-05-31 @ 09:21:59
Postat av: Farmor

Farmor tycker inte om att man äter med fingrarna

2010-05-31 @ 19:05:56
Postat av: Henrik

Jag lär henne bara det sätt att äta som du lärde mig ;)

2010-05-31 @ 20:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0