Nu är hela familjen sjuk

Uscha.... Penny nyser, Mamma snorar och Pappa hostar - Det är inte jätteroligt att vara förkyld. Undrar hur det känns för PEnny, jag menar, hon kan ju faktiskt inte förstå att hon är sjuk... Eller kan hon det?, hur mycket förstår man när man är 5månader. Måste kännas ganska konstigt att varje gång hon nyser till så hänger det snor ned till hakan. fast hon verkar i och för sig gilla det, är man inte snabb med att torka bort det så finns det inget att torka bort då har hon varit där med tungan å slickat i sig allt. Jag ska försöka föreviga det på bild och lägga ut på bloggen. Ikväll får ni hålla er med Penny som "hårmodell".



Snygg frisyr eller hur!?!

 
Förkylningen har dock bidragit med en positiv sak, vi har nämligen kommit fram till att vi inte behöver köpa några  dyra, häftiga leksaker till Penny. Kvällens favoritsysselsättning var att klämma och äta på ett paket Lambi näsdukar. 
Penny verkar dock vara lite friskare, hon och Mamma Annika var tom nere på stan en sväng idag och lunchade och innan hon somnade så var hon jättesnäll och super-gosig. Problemet är att hon inte riktigt vill somna när vi lägger henne. Hon går från lite halvgrinig och trött till en super-glad pratkvarn som vill göra allt förutom att just sova. Men vi fick i alla fall en lugn stund nu på kvällen och vi började se på LOST-finalen (orkade med halva ungefär, får se resten imorgon).
Livet som småbarnsförälder är nog lite tuffare än vad jag trodde från början, nu är det väl sovdags så att man hinner vila upp sig lite innan det är dags och kliva upp igen.

Jag gissar på att Penny vaknar 06:34 vilket skulle innebära 7h sömn om jag somnar inom 7minuter.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Hon kan förstå allt fast hon kan inte prata. Men,men när papsen är snål med maten do måste man sicka snor.

2010-06-05 @ 10:36:58
Postat av: Anonym

Ha ha,



Igår gick jag och Penny och köpte gröt so hon ska få äta idag. Hur det går får du läsa om senare.



2010-06-05 @ 11:35:32
Postat av: Farmor

Penny får avgöra om gröt är godare än snor.har en bra dag kram.

2010-06-05 @ 11:41:06
Postat av: Hannah

hahhaha shit vilken frilla hon ser ut som jag brukar göra på morgonen.

2010-06-05 @ 19:43:33
Postat av: Henrik

HAnnah, Jag hade för mig att det var nån i släkten hon var lik :)



Kram

2010-06-06 @ 06:26:28
Postat av: Hannah

Nej jag är ju lika ful som virpi säger alla så det kan du väl ändå inte mena? haha Det vore elakt att säga så om sitt barn.

2010-06-06 @ 21:50:55
Postat av: Henrik

Ha ha, Nä det har du ju faktiskt rätt i ;)

2010-06-07 @ 21:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0