Midsommar med mera

Ja, ännu en gång är det otroligt länge sen jag skrev något i bloggen.
Men det är så här det kommer att vara, periodvis kommer jag säkert vara duktig och skriva varje dag och ibland tar det en vecka mellan inläggen. Ska försöka komma igång i en bra period nu.
Det var väl hänt en hel del sen sist, men vi börjar med midsommar...
Det blev ett riktigt traditionellt firande på midsommar, med dans runt stången, trollkarl, fiskedamm och allt annat som hör till.
Penny deltog dock endast i själva dansen men som ni kan se på bilden ovan var hon riktigt "taggad" inför det hela.
Tyvärr är jag alldeles för mkt nybörjare på det här med bloggandet att jag inte lyckas lägga upp videoklippet när Penny och Mamma Annika dansar runt. Jag kan i alla fall skriva att Penny var med totalt och sparkade med benen och flängde med armarna och såg ut att ha det riktigt trevligt.
Självklart dukades det upp picknick och Penny fick en helt ny smakupplevelse som kanske inte uppskattades fullt ut, se bilden nedan
Desto nöjdare var hon att hänga med Kusin Hanna:
Och på Pappas Axlar är det alltid tevligt:
Ja, hennes naglar är vassa, och JA hon försöker äta upp ens hår...
Efter tillställningen i Lindefallet (en liten håla ute i ingenstans) så åkte vi till Enånger (också en liten håla, men de har i alla fall en bank, en kiosk, en mataffär och en pizzeria) för att grilla och ha det trevligt hos Faster Kikkan för att slutligen bege oss tillbaka till Gävle. Trotts alla aktiviteter och allt resande så var Penny inte jättetrött för på midsommardagen ville hon upp och leka med pappsen 06:30. Tur att man var den som körde på midsommar :)
Förutom midsommar så fortsätter fighten mellan Pappa och Penny gällandes äta från nappflaska. Jag var helt övertygad att jag lyckats vinna denna tävling i söndags då jag efter 45minuters kämpande fick henne att äta ersättningen, men så fel jag hade... Igår (kaxig och självsäker) förlorades den kampen efter 60minuters kämpande och en JÄTTEsur (och ledsen) Penny och det blev ingen ersättning utan äkta vara från mamma istället.
Varför, varför, varför finns det ingen 1 veckas kurs i "så lyckas du få ditt barn att äta från nappflaska" känns ju mer viktigt än att "så lär du dig andas inför förlossningen"... Jag skulle lätt betala en bra slant för dessa kunskaper. Det måste ju finnas nått bra trick som ingen berättar, jag lovar att om jag kommer på det så sätter jag ut det direkt i bloggen.
Mer som har hänt.... Sittvagnen är inte lika ny och spännande längre, men ibland är det ritkigt roligt att sitta i den tycker hon:
PLaner på att inhandla en GÅ-stol finns och bilder på detta kommer så snart vi köpt in den. En "Hoppgunga" är inköpt, men Penny måste växa på sig lite, vi har dock provat den och jag lovar att lägga in ett bildbevis på detta snart.
Ja, det får vara allt för denna gång
Ha det bra

Kommentarer
Postat av: Faster Helen

Ni ser ut att ha haft jättetrevligt på midsommar.

En fråga bara, Är skylten uppsatt på vagnen ?????

Vi syns till veckan, ska bli jättekul att få träffas och få spöa dej i golf :)



Stor kram till er alla

2010-06-30 @ 07:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0